Ajuts per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu (2022-23)

Benvolgudes famílies,
Ja ha sortit la convocatòria de les beques per a alumnes amb necessitats específica de suport educatiu. Podeu fer la sol.licitud a través del següent enllaç.

L’EAP signarà les beques a partir del setembre.

Termini per presentar la sol·licitud fins al 30 de setembre de 2022

Requisits generals

Alumnes que presenten necessitats educatives especials derivades de discapacitat o trastorn greu de conducta o trastorn de la comunicació i el llenguatge o trastorn de l’espectre autista:

1. Presentar necessitat específica de suport educatiu derivada de discapacitat o trastorn greu de conducta o trastorn de la comunicació i el llenguatge o trastorn de l’espectre autista, sempre que aquesta necessitat hagi estat acreditada mitjançant la documentació indicada (vegeu l’apartat documentació). Tenir complerts 2 anys d’edat a 31 de desembre de 2021.
  2. Excepcionalment, es podran concedir ajudes a alumnes menors de dos anys sempre que els equips corresponents certifiquin la necessitat d’escolarització primerenca per raó de les característiques de la discapacitat.
  3. Estar escolaritzat en centre específic, en unitat d’educació especial de centre ordinari o en centre ordinari que escolaritzi alumnes que presenten necessitats educatives especials, que hagin estat creats o autoritzats definitivament com a tals per l’administració educativa competent, en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds.
  4. Estar cursant algun dels següents nivells educatius: educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, batxillerat, cicles formatius de grau mitjà i superior, ensenyaments artístics professionals, cicles formatius de grau bàsic, programes de formació per a la transició a la vida adulta.
  5. A més per obtenir el subsidi es requereix ser membre de família nombrosa de qualsevol categoria, d’acord amb la normativa vigent a 31 de desembre del 2021.

Alumnes amb necessitat específica de suport educatiu associat a altes capacitats intel·lectuals:

1. Presentar necessitat específica de suport educatiu associada a alta capacitat intel·lectual sempre que aquesta necessitat hagi estat acreditada mitjançant la documentació indicada (vegeu l’apartat documentació).
  2. Tenir complerts 6 anys d’edat a 31 desembre 2022.
  3. Estar cursant algun dels següents nivells educatius: educació primària, educació secundària obligatòria, batxillerat, cicles formatius de grau mitjà i superior o ensenyaments artístics professionals.

Requisits econòmics

Les ajudes podran ser sol·licitades pels alumnes dels quals la renda i patrimoni familiars el 2021 no hagin superat, de conformitat amb el que disposa el Reial Decret 154/2022, de 22 de febrer (BOE núm. 46, de 23.2.2022) pel qual s’estableixen els llindars de renda i patrimoni familiar i les quanties de les beques i ajudes a l’estudi per al curs 2022-2023, els llindars següents:

• Famílies de dos membres: 19.444 €
  • Famílies de tres membres: 25.534 €
  • Famílies de quatre membres: 30.287 €
  • Famílies de cinc membres: 34.370 €
  • Famílies de sis membres: 38.313 €
  • Famílies de set membres: 42.041 €
  • Famílies de vuit membres: 45.744 €
  • A partir del vuitè membre s’afegiran 3.672 € per cada nou membre computable de la família.

Per als llindars indicatius de patrimoni familiar vegeu l’article 4.1 del capítol 2 de la convocatòria.

La presentació de la sol·licitud implica l’autorització a l’administració educativa a obtenir les dades necessàries per determinar la renda a través d’altres administracions públiques.

Per a qualsevol dubte, podeu contactar amb l’escola. Maria Malé i Glòria Carner, Comissió d’atenció a la diversitat de l’Escola FEDAC Xarxa