Projecte educatiu

L’escola Xarxa forma part del Servei d’Educació de Catalunya en tant que els nostres ensenyaments reglats (Llar Infants, Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior) són sostinguts per l’Administració en règim de concert. L’objectiu de l’escola és l’educació d’infants, joves i adults, tant en ensenyaments obligatoris com postobligatoris i, per tant, ens organitzem i estructurem pedagògicament I humanament com un projecte comú d’escola, des l’etapa de la Llar d’Infants fins a la Formació Professional. Tenim clars els objectius i la metodologia per créixer humanament i intel·lectualment en totes les etapes educatives.

El nostre Projecte Educatiu quins són els nostres trets d’identitat, els nostres principis organitzatius i acadèmics, juntament amb els eixos pedagògics bàsics que fonamenten la nostra manera de ser com a institució educativa.
Els punts clau del nostre Projecte Educatiu són:

• Promovem una educació orientada a la formació integral dels nostres alumnes de cara a la vida mitjançant l’exigència en el treball, l’educació de la llibertat i l’actuació responsable, tot cercant l’excel·lència a través de la superació de les dificultats amb el treball, l’esforç, la iniciativa i la disciplina personal.
  • Oferim els valors de l’humanisme cristià com a model de vida. Som però respectuosos amb totes les opcions existents en el clos de cada família. Fomentem la dimensió ètica personal a través de la descoberta de valors i formació d’actituds.
  • Ens definim com una escola catalana, perquè vivim la cultura, la història i la realitat actual del nostre país, aprenent-ho en la nostra pròpia llengua.
  • Volem ser una escola activa i creativa en cada una de les etapes educatives. L’alumne és l’autèntic protagonista del seu aprenentatge.
  • L’ambient educatiu el fonamentem en l’esperit de família, el clima d’alegria i la invitació il·lusionada al treball de cada dia. La confiança i la familiaritat han de vehicular la relació educativa.
  • Fugim de la massificació per tal de conèixer en profunditat les característiques i personalitat de cada un dels nostres alumnes. Partim sempre de tot allò que té de positiu cada persona.
  • Treballem perquè esdevinguin autèntics emprenedors i constructors del nostre país en un món cada cop més globalitzat, en la vessant empresarial, laboral, social i cultural.
  • Eduquem per tal que aprendre sigui la paraula que millor descrigui allò que els alumnes fan a la nostra escola:
    • Aprendre a ser persona, a conèixer-se i acceptar-se a si mateixos, a desenvolupar les pròpies facultats i capacitats, a tenir recursos propis, a esdevenir infants, joves i adults competents. Arribar a assolir el ple desenvolupament de la personalitat, atenent, de manera integral, les dimensions humanes, intel·lectuals i afectives.
    • Aprendre a saber, fomentant la curiositat intel·lectual i el rigor acadèmic, cultivant alhora la cultura humanística, científica, tecnològica i artística, així com els valors de la sensibilitat. La nostra metodologia promou l’adquisició d’hàbits de treball que afavoreixen la constància, tenacitat i responsabilitat.
    • Aprendre a viure. Volem nens, nenes i joves que arribin a ser homes i dones pacificadors, que lluitin per la pau i la justícia arreu del món, homes i dones compromesos amb accions de bondat i alhora coherents amb el seu pensament. Volem desenvolupar en els nostres alumnes la tolerància, l’austeritat, l’esperit crític, la creativitat, la lliure expressió, l’assimilació de la cultura com a servei als altres, el gust per la feina ben feta, la consciència individual i col·lectiva i la descoberta de les exigències ètiques.

Escola concertada i de qualitat

RT @EscolaXarxa: 2️⃣0️⃣0️⃣0️⃣ seguidors! Moltes gràcies! Seguirem informant-vos del dia a dia de l’Escola!