Llar d'Infants: Curs de formació

El dissabte, 19 de novembre, l'escola va acollir a un nombrós grup de mestres de llar d'infants de la comarca del Bages i del Berguedà per tal de realitzar un curs de formació sobre la literatura infantil i els contes.

La sessió va ser molt interessant. Es van compartir experiències, recursos i diverses maneres de treballar de les quals tots els assistents ens vam enriquir mútuament.

En aquesta sessió es va reinvidicar el paper dels contes ja que han de formar part de la vida d'un infant ja des de ben petit. Explicant contes es transmeten un munt de valors, es reforcen els vincles afectius i és una eina d'aprenentatge molt potent vinculada a la transmissió de valors socials. A més a més, els contes són gairebé indispensables per al desenvolupament de l'infant, ja que nodreixen la seva intel·ligència i sensibilitat.

A la nostra llar d'infants, el conte hi juga un paper molt important. En aquesta etapa educativa, s'expliquen contes utilitzant diferents tècniques: amb il·lustracions, titelles i amb suport musical.

Albert Einstein ja va dir: "Si vols un infant intel·ligent, explica-li contes; si a més el vols savi, explica-li més contes". Doncs això fem a la nostra llar d'infants, entre moltes altres activitats.