Llar d'infants i educació infantil: Projecte CIip-Clap

Aquest any, seguim amb el projecte Clip-Clap perquè els més petits de l'escola, des de P2 fins a P5, aprenguin anglès de manera lúdica.

L'horari setmanal és de dues sessions d'una hora, tant a P3, P4 com a P5, i de 45 minuts a P2. Les classes s’intenten fer íntegrament en anglès i s’aprofita qualsevol circumstància per apropar els infants a la llengua anglesa (anar al lavabo, agafar l'esmorzar i posar-se la bata, entre altres).

Aquest mètode consisteix en un material compost de 4 llibres, cadascun dels quals tracta una temàtica diferent i que sempre es veu reflectida amb la realitat que viuen els nostres infants. Així doncs, a P2 es treballa els contraris a través de cançons i activitats amb els ossets de peluix i la Mia, la protagonista de les històries. A P3, en canvi, es treballa el primer dia d'escola, la visita al zoo i al metge…; a P4, anem al mercat, fem les maletes…; a P5, anem a l’escola, representem una obra de teatre, etc.

Cadascun dels llibres va acompanyat d'uns titelles que serveixen per representar un diàleg al final de cada història. També cal destacar que es dóna molta importància al joc visual (el professorat se serveix de Flashcards, Posters, etc.) i també s'atorga especial rellevància a l'audició de cançons i Listenings. Per això, es disposa d'un CD per a les famílies, del qual ja anem indicant mitjançant circulars, les cançons que es poden escoltar.  És molt important escoltar aquelles cançons que us indica el professor per tal d'evitar avançar temes i que els infants es puguin desmotivar.

A part del llibre, totes les sessions de P3 a P5, tenim la rutina d'iniciar la sessió amb la Hello song. De ben segur que els vostres fills i filles ja us l'han ensenyat. A més a més, també escoltem altres cançons.

Ja ho veieu: English is fun!

Seguirem educant en els valors de la democràcia, justícia... avui i sempre amb la convivència i la cultura de la Pau.