P4: Anem al laboratori

Fa uns dies, els nens i nenes i el professorat de P4 vam anar al laboratori de l'escola per aprendre més curiositats sobre els ossos i els músculs.

Quan vam arribar allà, el primer que vam veure va ser un esquelet humà, que va venir per ajudar-nos a conèixer els ossos que tenim al nostre cos.

Primer de tot, vam poder observar que el nostre cos està ple d'ossos. De fet, estem formats per uns 206 ossos i, gràcies a ells, podem caminar, saltar, córrer, agafar coses i sostenir el nostre cos, ja que ens permeten mantenir-nos drets. Alguns d'aquests ossos també ens protegeixen els òrgans més importants i delicats, com ara el crani, que ens protegeix el cervell, o la caixa toràcica, que ens protegeix els pulmons i el cor.

Seguidament, vam descobrir que tenim articulacions i que aquestes són els punts on s'uneixen els ossos. També vam aprendre que en tenim de diferents tipus.

Després de tocar, observar i preguntar molts dubtes, volíem saber si tots aquells ossos tenien nom, així que en vam aprendre uns quants: fèmur, crani, falanges dels dits i dels peus, entre altres. Com que els ossos tenen noms molt estranys i ens va costar una mica recordar-los, ens vam inventar una cançó molt divertida dels ossos!

Per acabar, i aprofitant que estem investigant coses sobre els conills, vam cercar els punts en comú que tenim amb aquests animalons. Aquestes van ser algunes de les conclusions: els humans i els conills a més a més de ser mamífers, també tenim un esquelet i ossos en comú, com ara l'húmer, la pelvis, el fèmur, la mandíbula i la columna vertebral, entre altres coses.

Vam estar molt motivats i interessats per aprendre moltes coses sobre l'esquelet. Esperem repetir l'experiència ben aviat!