P4: Projecte escola verda

Els nens i nenes de P4, al llarg d'aquest any, hem dut a terme un projecte innovador interdisciplinari, el Projecte escola verda, l'objectiu del qual ha estat conscienciar-nos de la necessitat i la importància del respecte i la cura del medi ambient.

Primer de tot, vam parlar de les tres erres (reduir, reciclar i reutilitzar), la contrasenya perquè el nostre planeta tingui una vida millor. A partir d'aquestes estratègies tan rellevants per la sostenibilitat del planeta, vam aprendre a:

-Separar el material correctament dins el contenidor correcte, és a dir, reciclar tots els residus que generem al llarg del dia.

-Disminuir l'impacte en el medi ambient utilitzant menys energia, menys aigua i reduint més matèries primeres.

-Donar una segona vida als materials quan aquests encara serveixen per alguna cosa, és a dir, reutilitzar-los.

Seguidament es van portar a la pràctica moltes activitats relacionades amb el medi natural. Per exemple, vam explicar el conte Què li passa a la Terra? La història tracta que la Terra estava molt malalta perquè els habitants no la tractaven bé: no llençaven els papers a les escombraries i això feia que s'embrutessin els carrers o trepitjaven animals petits que eren molt importants per la mare natura, entre altres coses. A partir d'aquest fil conductor, vam fer una petita sortida a Mas d'en Bosch. Un cop allà i perquè el planeta no estigués tan malalt, cada nen/a es va posar uns guants de làtex (així evitaven tocar residus directament amb les mans) per recollir totes les deixalles que trobaven al terra: papers, burilles, llaunes i plàstics, entre moltes altres coses. En acabat, vam estar molt orgullosos de la feina feta: va quedar un bosc molt més net i més acolorit. Quin goig!

També vam aprendre què era l'art reciclat i l'art povera. Vam conèixer alguns artistes que treballen el reciclatge artístic creatiu com ara: Washed Ashore, que crea obres mitjançant tots els materials plàstics que arriben a la vora del mar; Robert Bradford, que fa escultures a partir de joguines reciclades; Yuken Teruya, artista japonès que utilitza el paper reciclat com a element principal dels seus treballs i, per últim, l'artista txeca Veronika Richterová, que crea obres fantàstiques a través de la reutilització d'ampolles de plàstic PET. Després, vam crear la nostra pròpia obra d'art amb tot el material que vam anar portant de casa. D'aquests treballs, en va sortir coses extraordinàries: cotxes, princeses, peixos i fins i tot nombres i robots! Gràcies famílies per la vostra col·laboració.

Ha sigut un projecte molt enriquidor i necessari ja que gràcies a aquesta sèrie d'accions que hem posat en pràctica el nostre planeta ho agraeix. Si tots aportem el nostre gra de sorra, començarem a millorar la situació actual i a fer un planeta digne per ser habitat.

L'Escola Xarxa educa per la sostenibilitat. Si voleu veure més fotografies ,heu d'entrar al Clickedu, allà hi trobareu més de 130 imatges. No us les podeu perdre!

RT @ensenyamentcat: Ajuts per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu. Sol·licituds del 13 d'agost al 28 de setembre https:/…

A l'Escola ens cal educar en el respecte, la convivència, la llibertat.