P3: Protagonista de la setmana

Des d'aquest segon trimestre, la classe de P3 realitza el Protagonista de la setmana, una activitat que consisteix a fer que tots els nens i nenes siguin els protagonistes per una setmana.

Durant la setmana, l'infant explica coses d'ell mateix, de la infància, de la família i d'allò que més li agrada. En resum, comparteix la seva història amb la resta a través d'imatges, murals i objectes personals, entre d'altres. Mentre ho fa, se sent escoltat i respon a les preguntes dels altres.

Una altra part important de l'activitat consisteix a dir virtuts i actituds positives del protagonista. També treballem saber expressar aquests sentiments de forma física, sense paraules; fent petons, abraçades i carícies. D'aquesta manera, anem perdent la vergonya a mostrar allò que sentim.

La finalitat de tota l'activitat és contribuir en el desenvolupament de la personalitat del nen, reforçar l'autoestima positiva, transmetre-li confiança i seguretat i potenciar la cohesió de tot el grup-classe. Les famílies també hi tenen un paper molt important ja que recolzen la il·lusió del nen i s'impliquen en la preparació del material. Gràcies per col·laborar-hi!

A continuació, podeu veure les imatges de tots els protagonistes que hi ha hagut fins ara.