P4: Projecte de les gallines

Els nens i nens de P4 estem aprenent moltes coses sobre les gallines. El projecte sorgeix a partir de la mascota de la classe, la Nuvoleta, que és una gallina.

Abans d'iniciar el projecte, vam parlar del què sabíem i del què volíem saber sobre aquests animals. Algunes de les coses que sabíem és que ponen ous i que amb aquests podem fer una truita o ous ferrats, que algunes gallines viuen a la granja i d'altres, en canvi, viuen tancades en gàbies, que mengen herba, blat de moro i pinso, que tenen bec, cresta, dos ulls i dues potes i que el papa del pollet és el gall, el més gran de la família. Teníem molts coneixements previs sobre les gallines però hi ha moltes coses que no ens posàvem d'acord. Alguns infants deien que les gallines tenen pèl i altres diuen que tenen plomes, uns afirmaven que la veu de la gallina fa quiquiriquic i altres ho negaven dient que fa "coc-coc", alguns nens pensaven que els pollets neixen molt grans i altres diuen que els pollets neixen dins d'un ou i que són molt petits, algun infant afirmava que les gallines poden volar fins al cel i altres que pensen que l'ou és com la loteria: podria ser que anéssim a la botiga i ens sortís o bé un pollet o bé un ou ferrat!

Com que vèiem que hi havia moltes discrepàncies, vam decidir demanar ajuda a les nostres famílies per tal de resoldre totes aquestes qüestions. A partir d'aquí, hem realitzat un seguit d'activitats per aprofundir més en el tema escollit, de manera que els infants han investigat moltes coses i han dut molta informació d'aquests animals (com és una gallina, quines parts té, què mengen, com neixen i què n'aprofitem d'ella).

Treballar a partir dels interessos dels nens ajuda que l'aprenentatge sigui significatiu i a obtenir millors resultats. Aquest és l'inici d'un projecte molt interessant que encara continuarà. Encara ens queda moltes coses per aprendre i investigar.

Gràcies a totes les famílies per la vostra col·laboració i el vostre suport. Sense la vostra ajuda, no seria possible. Us adjuntem unes quantes fotografies d'algunes activitats. Per veure'n més, podeu consultar a la galeria d'imatges que hem penjat al Clickedu.