P3 i P4: Taller de literatura

Durant el segon trimestre, els nens i les nenes de P3 i P4 realitzaran el taller de literatura.

L'objectiu principal del taller és apropar els infants al magnífic món de la literatura i presentar-los un gran ventall de contes i textos, àlbums il·lustrats, contes fantàstics, d'animals, de rondalles, tradicionals, d'emocions i poemes, entre d'altres.

Cada un dels contes es treballarà d'una manera diferent. Així, per exemple, d'un conte, en farem la representació. Amb un altre, en canvi, farem ombres xines. D'aquesta manera també veuran que hi ha moltes maneres diferents d'explicar i interpretar els contes.

El procés del taller sempre és el mateix. Primerament, la mestra fa una lectura en veu alta i mostra les il·lustracions als infants i, seguidament, es posa en comú tot conversant amb els nens i nenes per tal de saber què els ha suggerit el conte i quin és el personatge que més els ha agradat, entre altres detalls. La idea és fer una compressió lectora de l'obra d'una manera més dinàmica i atractiva. Anireu veient els contes i textos treballats a les xarxes socials de l'escola i també penjarem fotos del taller al Clickedu.

Per acabar, us deixem amb una bonica cita de Joana Raspall: "Amb els llibres per amics no et faltarà companyia. Cada pàgina pot ser un estel que et fa de guia".