P3 i P4: Treballem Kandinsky

Enguany, durant el primer trimestre els infants de P3 i P4 realitzen el taller d'art. El fil conductor n'és el pintor Vassili Kandinsky, precursor de l'art abstracte, especialment en la pintura.

Aquest taller és molt important per a l'aprenentatge dels infants ja que l'educació integral de les arts facilita el procés de formació de l'ésser humà des de la infantesa i al llarg de la seva vida. És per això i per molt més que volem compartir i acompanyar als infants en el procés d'aprenentatge i desenvolupament de la creativitat, a través de diferents tècniques artístiques.

En aquest taller, treballarem l'art de forma interdisciplinària, no com un fet aïllat sinó com a quelcom present en el dia a dia de l'escola. D'aquesta manera, a les primeres sessions, vam començar a pintar i manipular lliurement amb pintura. Així vàrem anar coneixent els diferents colors, formes, intensitats i textures. Més endavant, l'art ens portarà a fer experiments, utilitzar la taula de llum, estampar, pintar i fer collages, entre moltes altres varietats i tècniques.

Les sessions sempre segueixen el mateix ordre. D'aquesta manera,  els infants identifiquen ràpidament el què treballarem. Així doncs, sempre comencem per la presentació de l'artista a través de la caixa màgica l'art i d'un titella que es diu Senyor Pinzell, ensenyem l'obra que treballarem i seguidament els infants expliquen què els suggereix. Finalment, realitzem la producció. Els infants tenen molt clar que la importància no és el resultat final, sinó el procés que s'ha seguit per arribar a la creació.

L'objectiu principal d'aquest taller és despertar el gust per l'art, la creativitat i el respecte tant pel que fa a les seves pròpies creacions com a les dels seus companys. Finalitzarem la coneixença del pintor amb una exposició al passadís de l'escola a la planta d'infantil, per poder-ho compartir amb tota la comunitat educativa.

Si passeu pel passadís d'educació infantil, ja podeu veure les primeres produccions i, si voleu veure més imatges, anirem penjant les fotos del procés al Clickedu. Esperem que en gaudiu tant com nosaltres ho estem fent.

RT @GemmaMontana: M,agradaria donar les gràcies a tot l, equip de mestres de l, escola Xarxa. Ens envien activitats motivadores, fan vídeo…