P4: Sensacions de tardor

Amb els nens i nenes de P4 vam treballar el sentit de l'olfacte amb diferents fruits de la tardor.

Abans d'iniciar aquesta activitat, vam conèixer l'òrgan de l'olfacte: el nas. En concret, vam saber com és, a on el tenim i per a què ens serveix. Després, vam poder observar amb el projector com era el nostre nas per dins i les parts d'aquest. Ens va agradar molt!

Seguidament, per tal que l'activitat tingués sentit, ens vam aprendre a mocar correctament ja que, si tenim un excés de mucositat, no sentim prou bé les olors. Després de tenir el nas ben net, ja estàvem preparats per començar l'activitat!

A sobre de taula, hi havia un cistell ple de fruits de la tardor: castanyes, moniatos, magranes, avellanes, caquis i nous entre altres i una capsa de color marró on s'hi amagaven les respectives olors. Abans de començar a olorar vam dir els noms de tots els fruits, ens vam assentar en forma de semicercle i a mesura que anaven passant les olors, les havíem d'anar endevinant. Hi havien olors molt conegudes com la de la mandarina, olors no tan usuals com la del caqui, olors agradables com per exemple la pera i olors no tan agradables com el moniato.

Per finalitzar l'activitat, vam potenciar la nostra creativitat personalitzant amb plastilina els fruits de la tardor. Ens van sortir coses molt originals: pallassos, avionetes, nens, pilotes, pares i mares. Som uns artistes!

RT @GemmaMontana: M,agradaria donar les gràcies a tot l, equip de mestres de l, escola Xarxa. Ens envien activitats motivadores, fan vídeo…