3r d'ESO: El paper pot suportar pes?

L'alumnat de 3r d’ESO ha pogut comprovar com es poden aconseguir estructures resistents a partir de material que, en principi, no pugi semblar que ho sigui, como per exemple, el paper.

En aquesta ocasió, es tractava de muntar una pràctica on els nois i noies poguessin experimentar la resistència de materials aparentment poc resistents. Concretament, han dissenyat i creat una estructura fent servir tan sols paper i cinta adhesiva, de tal forma que l'estructura creada aguanti diferents pesos. Fins i tot, el pes d'un alumne.

Aquesta pràctica ha estat molt profitosa ja que l'alumnat ha pogut assimilar i comprendre de forma experimental tots aquells conceptes relacionats amb les estructures i els esforços mecànics que prèviament s'havien estudiat a classe.