ESO: Falí i Falà

Aquest dilluns, amb l'alumnat d'ESO, vam descobrir com viuen les persones nouvingudes i com se senten.

En aquesta ocasió, vam fer un joc de dues cultures que ens van organitzar els professors d'Irènia. Falí era un poble simpàtic, agradable i amb uns habitants que parlaven poc. Els ciutadans de Falà, en canvi, eren desordenats, es comunicaven amb sons d'animals i no els agradava que els toquessin.

A cada habitant de cadascun dels pobles li agradava la seva cultura però no se sentia bé dins de la cultura que l'acollia. Se sentia estrany, incomprès, desconegut, no s'entenia amb la resta d'habitants, no sabia les normes i li mancava informació. A més a més, havia d'utilitzar la còpia per comunicar-se. No li era gens fàcil adaptar-se.

Amb aquest joc, vam poder reflexionar sobre com se senten les persones nouvingudes. També ens va fer pensar sobre com les hem d'acollir.