ESO: Històries i jocs amb l'Scratch

Aquest trimestre, hem avançat en l'aprenentatge de la programació a través de l'Scratch. Concretament, hem après a moure objectes, fer que interaccionin entre ells, modificar imatges o fins i tot crear-les. Com a conclusió, l'alumnat ens ha explicat una petita història, utilitzant totes aquestes eines.

L'Scratch és una eina fabulosa ja que permet una entrada senzilla i agradable al món de la programació. A més, en cursos posteriors, es pot complementar amb altres eines més complexes. Aquesta base també ens permetrà treballar en el futur amb amb eines com el MIT App Inventor, el Code Combat o el Lego MindStorms.

Ja sigui com a futur laboral o per tal de poder viure amb total llibertat, és indispensable potenciar les habilitats de programació dels nostres nois i noies ja que cada dia que passa estan més envoltats d'alta tecnologia.

Ramon Camps i García

Professor de  d'ESO, Batxillerat i CAS