1r d'ESO: Catanyol

Durant aquest segon trimestre, hem treballat la interacció del vocabulari en castellà i en català amb l'alumnat de 1r d'ESO.

És realment sorprenent veure com alguns dels nostres alumnes desconeixen el nom castellà d’alguns objectes tan quotidians com unes arracades o un culler, o aliments com les albergínies o el lluç; mentre d’altres no saben quina és la traducció de tomillo, hospedaje, espinilleras o enchufe.

Davant aquesta realitat de desconeixença i manca de vocabulari, un dels aspectes competencials de la llengua, hem pretès que els alumnes adquirissin una mica més de vocabulari d’ús quotidià en diferents àmbits: roba i complements, viatges, aliments i estris de cuina, esports, tecnologia i plantes. No ha sigut una tasca massa complicada tenim en compte que tenim alumnes catalanoparlants i alumnes castellanoparlants. Aquesta diversitat ens ha permès un bon treball a l’aula en què uns i altres han compartit els seus coneixements en la llengua materna. Un cop fetes les diferents llistes i comprovades que totes les paraules fossin correctes, hem entrat en competició: els diferents grups han muntat Kahoots, sopes de lletres i mots encreuats, a partir dels quals han demostrat l’aprenentatge fet durant el trimestre.

L’experiència ha estat molt positiva: han treballat, han rigut, han competit i, sobretot, aquestes activitats els han demostrat que és importantíssim el fet de conèixer llengües, quantes més, millor.

Seguirem educant en els valors de la democràcia, justícia... avui i sempre amb la convivència i la cultura de la Pau.