ESO: Eduquem en xarxes socials

Ja fa unes setmanes, l'alumnat de 3r d'ESO ha entrat al projecte pilot, De tu a tu, amb l'objectiu de formar els nois i noies perquè puguin ser assessors tecnològics dels nois i noies de primer d'ESO.

La formació ha començat a l'escola i uns quants voluntaris han anat a les dependències dels Mossos d'Esquadra de Berga per continuar la formació i, així, poder començar les seves xerrades.

Paral·lelament, amb els nois i noies de 2n d'ESO, hem entrat al projecte de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades. L'objectiu d'aquest projecte és donar pautes als nois i noies del que s'ha de fer i el que no s'ha de fer per ser correctes a les xarxes i com s'han de protegir en aquest entorn.

A la tarda, la Glòria Freixa ens va fer una xerrada a pares i mares, alumnat i professorat. Com a part important, cal dir que els nois i noies tenen problemes de comunicació a través de la xarxa per falta de maduresa. A més a més, la velocitat a la que circulen les informacions a les xarxes socials fa difícil de controlar.

El que sí que hem de tenir clar és que les xarxes són una gran eina que ha entrat a totes les cases amb la intenció de quedar-se. Per tant, més que limitar, hem de saber educar en el bon ús. Cal que el cercle d'amics que tinguin a les xarxes sigui conegut, que limitin la informació personal i que, si es troben en una situació de conflicte, busquin amb qui compartir-ho i en tots els educadors trobin l'orientació i el suport.

Per a més informació, podeu veure el vídeo (darrere el primer, n'hi ha més) i consultar l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades.

Seguirem educant en els valors de la democràcia, justícia... avui i sempre amb la convivència i la cultura de la Pau.