Dia Internacional de les noies TIC

En motiu del Dia Internacional de les Noies TIC, l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa va organitzar, el dia 24 d'abril, una jornada per tal d'apropar les tecnologies de la informació i de la comunicació a les alumnes de tecnologia de diferents centres de Catalunya. Algunes alumnes de l'Escola Xarxa hi van participar.

Girls in ITC Day és un acte que se celebra a tot el món per tal d'apropar les noies cap a les TIC. La jornada organitzada per l'EPSEM amb el títol Un futur per una nova generació de dones es va iniciar amb la presentació de l'acte a càrrec de Rosa Argelaguet, directora del Departament de Disseny i Programació de Sistemes Electrònics. A continuació, es va fer un taller de programació d'aplicacions per a telèfons mòbils on les participants van poder programar alguns jocs senzills que podran utilitzar en el seu mòbil i, amb els coneixements adquirits, es poden atrevir a programar-ne d'altres.

La Marta, la Judit, la Belen, la Sara, la Queralt i l'Aina van aconseguir fer parlar el telèfon, fer botar una pilota variant-ne la velocitat. Fins i tot, van poder escriure a la pantalla del telèfon amb el dit.

Finalment la jornada va concloure amb una xerrada a càrrec d'Anna Puig, enginyera tècnica en telecomunicacions. Totes les participants van rebre una samarreta com a obsequi per la seva participació.