2n de batxillerat: Taller de física de partícules

El passat dia 9 de Març, l'alumne de 2n de batxillerat Albert Castey va anar a la Facultat de Física de la Universitat de Barcelona a fer un taller de física de partícules.

Al matí, l'Albert va assistir a una sèrie de xerrades sobre la física de partícules, que van ser molt interessants. En aquestes xerrades, es va donar un fonament teòric bàsic.

A la tarda, i després de dinar a la mateixa facultat, es van fer uns tallers per tal de poder portar a la pràctica totes les explicacions del matí. Aquestes pràctiques es van fer simultàniament a diferents llocs d'Europa i després es van posar en comú els resultats obtinguts. A més a més, l'alumnat d'aquest taller va poder fer preguntes, a través d'una videoconferència, a un investigador del CERN, per tal de resoldre dubtes o possibles preguntes fonamentals.

L'experiència va ser molt enriquidora, ja que es van poder ampliar els coneixements treballats a la classe de física de 2n de Batxillerat. Esperem poder-la repetir en futures ocasions.