Batxillerat: Visitem la zona volcànica de la Garrotxa

El dijous, 9 de març, vam visitar el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa amb els alumnes de Ciències de la Terra i els de Geografia de 2n de batxillerat.

Després de tan parlar-ne al llarg del curs, els nois i noies de l'escola estaven molt il·lusionats per realitzar aquesta excursió, que va ser tot un èxit.

Com que volíem aprofitar el dia al màxim, vam començar pel Volcà del Croscat, on vam arribar-hi després d'una petita passejada. Vam tenir el privilegi d'estar sols en aquell paratge tan excepcional. El guia ens va explicar el procés de formació i molts altres aspectes relacionats amb aquest volcà.

Seguidament, i sense perdre temps, vam pujar al volcà Santa Margaria, un dels més coneguts de la zona per la seva característica església que es troba al vell mig del seu cràter. Allà, vam gaudir altra vegada de les explicacions detallades i relacionades amb el temari. Aquesta vegada fins i tot vam tenir temps de relaxar-nos una estona tot jugant a un joc ben divertit que ens va ensenyar el mateix guia. Tot i l'edat dels alumnes, a tots ens agrada jugar de tant en tant!

Després, vam dinar al pàrquing dels Volcans, a prop d'una font, per agafar forces per les visites de la tarda. La primera va ser a Sant Joan les Fonts, on vam descobrir unes colades basàltiques extraordinàries. Finalment, vam poder veure la majestuosa colada de Castellfollit de la Roca.

Realment va ser una sortida espectacular!