2n de batxillerat: Dues alumnes guanyen les Geolimpíades

La Míriam Pérez  i la Cristina Pujols, alumnes de 2n de batxillerat, van obtenir el primer i el segon premi a les Olimpíades de Geologia, que es van celebrar el 3 de febrer a la Politècnica de Manresa.

Fa quatre anys que aquestes olimpíades es celebren amb l'objectiu de promoure aquesta matèria a secundària. Enguany, hi van participar 77 estudiants de batxillerat de 6 centres de la Catalunya Central.

A primera hora del matí, els participants van haver de fer una prova teòrica individual, amb preguntes sobre composició d'un mineral, riscos mediambientals, roques i tectònica de plaques. Després, van arribar les proves pràctiques en grups de quatre persones. En aquestes, l'alumnat havia d'interpretar un bloc tridimensional d'una estructura geològica i identificar fòssils, minerals i roques.

La Míriam Pérez i la Cristina Pujols van ser la primera i la segona classificada respectivament en aquesta edició. Com a premi, a més del reconeixement pels seus excel·lents resultats, gaudiran d'una visita guiada al Geoparc de la Catalunya Central el 18 de febrer. A més a més, la Míriam, com a primera guanyadora, participarà en la fase estatal de les Olimpíades de Geologia que tindrà lloc a Salamanca, entre el 31 de març i el 2 d'abril.

Felicitem aquestes dues guanyadores i també a la professora Bet Molera que les ha preparat i acompanyat en aquestes proves. També volem desitjar i donar ànims a la Míriam perquè tingui molta sort en les proves estatals a Salamanca.