Batxillerat: Xerrada a càrrec de Jesús M. Prujà

El dijous, 9 d'abril, el Sr. Jesús M. Prujà ens va parlar de la preinscripció, de l‘accés i admissió a la universitat.

L'explicació va ser molt àmplia i molt clarificadora ja que, en tot moment, va posar exemples i va donar bons consells a l'alumnat que el va escoltar amb interès i atenció.

En primer lloc, el Jesús M. Prujà els va aconsellar que no s'angoixin per les proves d'accés a la universitat (PAU) perquè per preparar-les s'ha d'haver treballat bé durant el batxillerat. Si s'aprova el batxillerat, també s'aproven les PAU, tal i com ho demostren les dades de l'any passat: en el curs 2014, el 95,63% dels estudiants van superar-les.

Pel que fa a l'admissió a la universitat, va explicar les matèries que ponderen i com es calcula la nota d'admissió, posant exemples tant per als alumnes que hi accedeixen des del batxillerat com pels que ho fan des dels cicles formatius de grau superior. També va comentar com funciona el procés d'assignació de places a la universitat i els va aconsellar, tot explicant alguna anècdota, com havien de seguir aquest procés.

Finalment, ens va mostrar un gràfic sobre l'atur a Catalunya. A partir d'aquest gràfic, en va extreure un bon consell: estudiar protegeix de l'atur.

Des d'aquí, li volem donar les gràcies per aquesta xerrada tan interessant i útil.