Visita empresa Sauleda, SA

El dimecres 25 de gener els alumnes de batxillerat de Ciències Socials (economia i economia de l’empresa) vam visitar l’empresa SAULEDA, SA situada al Polígon de la Valldan de Berga.
Laura Molina, directora de la planta de Berga, ens va explicar que SAULEDA, SA té tres punts productius: el de filatura pròpia (a Viladomiu Nou, Gironella), el de teixits acrílics (a Sta. Maria d’Oló) i aquest de Berga que produeix teixits tècnics: polièsters recoberts de PVC, poliuretans, resines acríliques… amb aplicacions diverses en el camp industrial com ara tendals per camions, càmpings, façanes, impermeabilitzacions…
Després d’una presentació amb la qual vam poder copsar la idea global de l’organització de la fàbrica, des de que entren les matèries primeres fins a la sortida del producte acabat, vam observar directament tot el procés de fabricació, des de la confecció de les bobines amb el material adient en cada cas segons les característiques del producte (resistència, gruix, impermeabilitat…), la preparació dels productes químics per preparar les pastes de PVC, l’aplicació dels recobriments i del color, fins al control de qualitat i l’emmagatzematge. També vam poder veure els molls de càrrega i descàrrega dels camions i les mesures de seguretat previstes. És d'agrair que haguem pogut veure a la pràctica la teoria que expliquem a classe.
Laura Molina i el seu equip ens van encomanar entusiasme per la feina ben feta i esperit de superació (la fàbrica va patir un incendi el 2009 del qual s’ha recuperat totalment). En uns temps difícils com els que ens toca viure, són un exemple a seguir. Moltes gràcies!
Berga, febrer de 2012